Landa- eta hiri-identitateak talkan euskal zinema berrian

  1. DOXANDABARATZ OTAEGUI, BEÑAT
Zuzendaria:
  1. Katixa Agirre Miguélez Zuzendaria
  2. Ramón Zallo Elguezabal Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea

Fecha de defensa: 2020(e)ko iraila-(a)k 28

Epaimahaia:
  1. Imanol Zumalde Arregui Presidentea
  2. Elixabete Pérez Gaztelu Idazkaria
  3. Joseba Gabilondo Alberdi Kidea
Saila:
  1. Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea

Mota: Tesia

Teseo: 152814 DIALNET lock_openADDI editor

Laburpena

Ikerlan honetan aztertu da 2005etik aurrerako euskal zinemak euskal gatazkariburuzko gaia alboratu eta identitate-borrokak irudikatzera pasa dela, fokua landa- etahiri- identitateen arteko talkan jarrita. Horretarako, euskaraz egindako zortzi filmanalizatu dira, bikoteka multzokaturik: Loreak (Jose Mari Goenaga, Jon Garaño, 2014)eta Amama (Asier Altuna, 2015); Ander (Roberto Castón, 2009) eta 80 egunean (JonGaraño, Jose Mari Goenaga, 2010); Kutsidazu bidea, Ixabel (Fernando Bernués, MireiaGabilondo, 2006) eta Handia (Jon Garaño, Aitor Arregi, 2017); eta ¿ez-lekuan¿ gertatzendiren Pikadero (Ben Sharrock, 2015) eta Oreina (Koldo Almandoz, 2018). Filmenazterketatik ondorioztatzen da landa-identitate kolektiboa -euskaltasunarenparadigma bailitzan- talkan ari dela haren baitatik sortutako identitateindibidualarekin, eta gu versus ni pultsu horretan belaunaldi gazteagoko pertsonaiekahalegin bat egiten dutela bi munduak uztartzeko, osagarriak direla iritzita.