Kazetaritzako berrikuntza faktoreen berrikuspenakomunikazio laborategiak aztergai

  1. Pozo-Montes, Yaiza 1
  2. Larrondo Ureta, Ainara 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Zeitschrift:
Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

ISSN: 1137-1102

Datum der Publikation: 2020

Ausgabe: 25

Nummer: 48

Seiten: 191-210

Art: Artikel

DOI: 10.1387/ZER.21417 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

Zusammenfassung

Kazetaritza lanbideak bi hamarkada baino gehiago daramatza etengabeko berrikuntzak markatutako eszenatoki batera egokitzen. Igorleen ugaritzeak eta hartzaileak gero eta botere handiagoa izateak markatutako testuinguru bat da, non komunikabide tradizionalek irtenbide eraginkorrak bilatzen baitituzte multimedia eta interaktiboaren ekoizpen-aukerak errentagarritasun eta kalitate handienarekin ustiatzeko. Komunikabide garrantzitsuen barruan martxan jarritako berrikuntza-laborategiak (Media Labs) adierazle onak dira zentzu honetan. Ikerketa honek Espaniako kazetaritza eta komunikazio-arloetako enpresa, lanbide eta edukien berrikuntza arrakastatsuko zenbait kasutan jartzen du arreta -Lab RTVE, El Confidencial.Lab, Vocento Media Lab eta El Pais_Lab-, eta kontuan hartzen ditu barne-egitura, erredakzio barruan ezarritako profil berriak edo laborategi horiek garatutako produktu berritzaile motak.

Bibliographische Referenzen

  • Arias Robles, F. (2016). Descripción de casos con matriz tradicional. RTVE y RTVE Lab: Incubadora de innovación. En García Avilés, J.A., Sádaba Chalezquer, C. eta Martínez-Costa, M. P., (koordi.). Innovación y desarrollo de los cibermedios en España (pp. 120-125). Ediciones Universidad de Navarra: Nafarroa.
  • Cabrera González, M. A. (2016). Nueva generación y nuevo mapa de medios en España. En García Avilés, J.A., Sádaba Chalezquer, C. eta Martínez-Costa, M. P., (koordi.). Innovación y desarrollo de los cibermedios en España (pp. 13-20). Ediciones Universidad de Navarra: Nafarroa.
  • Capoano, E., eta Ranieri, P. (2016). From Laboratories to Media Labs: Proposal for Actualization in Journalism Learning. Journalism Research and Education Online, 1(1), 40-56. Eskuragarri: http://jre.sbpjor.org.br/index.php/revista1/article/view/22/21
  • Carvajal, M., Arias, F., Negredo, S., eta Amoedo. A. (2015). Aproximación metodológica al estudio de la innovación en periodismo. Observatorio (OBS), 9(3), 15-31. Eskuragarri: http://www.scielo.mec.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1646-59542015000300002
  • De-Lara-González, A., Arias Robles, F., Carvajal Prieto, M., eta García Avilés, J.A. (2015). Ranking de innovación periodística 2014 en España. Selección y análisis de 25 iniciativas. El profesional de la información, 24(3), 235-245. Eskuragarri: https://recyt.fecyt.es/index.php/EPI/article/view/epi.2015.may.02/19952
  • De-Lara-González, A., eta Arias Robles, F. (2017). Mediamorfosis: Perspectivas sobre la innovación en periodismo. Universidad Miguel Hernández: Valentzia.
  • Fagerberg, J. (2006). Innovation: A guide to the litera- ture. En: Fagerberg, J. eta Mowery, D. (koordi.). The Oxford handbook of innovation (pp.11-28). Nueva York: Oxford University Press.
  • García Avilés, J. A., Carvajal Prieto, M., eta Comín, M. (2016). Cómo innovar en periodismo. Entrevistas a 27 profesionales. Diego Marín Librero-Editor: Murtzia.
  • García Avilés, J.A., Sádaba Chalezquer, C. eta Martínez-Costa, M. P. (2016). Innovación y desarrollo de los cibermedios en España. Ediciones Universidad de Navarra: Nafarroa.
  • García Avilés, J. A., Carvajal Prieto, M., eta Arias Robles, F. (2018). Implantación de la innovación en los cibermedios españoles: análisis de las percepciones de los periodistas. Revista Latina de Comunicación Social, (73), 369-384.
  • García Avilés, J.A. (2018). Resultados de la innovación en los laboratorios de medios: el caso de El confidencial.LAB. El profesional de la información, 27(2), 359-366. Eskuragarri: https://recyt.fecyt.es/index.php/EPI/article/view/epi.2018.mar.14/38959
  • González Alba, J.A. (2016). La innovación, motor del cambio de la profesión periodística. IC Revista Científica de Información y Comunicación, (13). Eskuragarri: https://idus.us.es/xmlui/bitstream/handle/11441/68426/alba.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • González Alba, J.A. (2016). Los labs de medios en España: la innovación desde el área de la organización periodística. Cuadernos de periodistas: revista de la Asociación de la Prensa de Madrid, 33, 49-63. Eskuragarri: http://www.cuadernosdeperiodistas.com/media/2017/03/49-64-GonzalezAlba.pdf
  • Ivars-Nicolás, B., eta Zaragoza-Fuster, T. (2017). Lab RTVE. La narrativa transmedia en las series de ficción. Revista Mediterránea de Comunicación/Mediterranean Journal of Communication, 9(1), 257-271. Eskuragarri: https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/72042/6/ReMedCom_09_01_18.pdf
  • Larrañaga, J., Agirreazkuenaga, I., Larrondo, A., Martínez, P. M., eta Meso, K. (2011). EITB aro digitalean. Kudeaketa estrategikoa konbergentziara bidean. Udako Euskal Unibertsitatea: Bilbo.
  • Larrondo, A., Domingo, D., Erdal, I. J., Masip, P., eta Van den Bulck, H. (2016). Opportunities and limitations of newsroom convergence: A comparative study on European public service broadcasting organisations. Journalism studies, 17(3), 277-300.
  • Larrondo, A. (2017). Berrikuntza eta egoitzapen estrategikoa konbergentzia-eremuan: Euskal Autonomia Erkidegoko informazio-enpresen erantzuna. Zer: Revista de Estudios de Comunicación, 22(42), 97-117. Eskuragarri: https://www.ehu.eus/ojs/index.php/Zer/article/view/17805/15471
  • Legorburu, J. M. (2013). Convergencia de medios. Nuevos desafíos. CEU Ediciones: Madril.
  • Lewis, M., eta Moultrie, J. (2005). The organizational innovation laboratory. Creativity and innovation management, 14(1), 73-83.
  • López García, X., eta Pereira Fariña, X. (2010). Convergencia digital: Reconfiguración de los medios de comunicación en España. Universidad de Santiago de Compostela.
  • López Hidalgo, A., eta Ufarte Ruiz, M. J. (2016). Laboratorios de periodismo en España. Nuevas narrativas y retos de futuro. Ámbitos: revista internacional de comunicación, 34, 1-12. Eskuragarri: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=16848204007
  • Machado, E., eta Gadini, S. L. (2018). La innovación como eje estratégico en el desarrollo periodístico. Pauta Geral, 5(2), 271-280.
  • Magadley, W. eta Birdi, K. (2009). Innovation labs: An examination into the use of physical spaces to enhance organizational creativity. Creativity and innovation mana- gement, 18(4), 315-325.
  • Moultrie, J. et al. (2007). Innovation spaces: Towards a framework for understanding the role of the physical environment in innovation. Creativity and innovation management, 16(1), 53-65.
  • Poguntke, S. (2014). Corporate Think Tanks: Zukunftsgerichtete Denkfabriken, Innovation Labs, Kreativforen & Co. Wiesbaden: Springer Fachmedien.
  • Sádaba Chalezquer, C., eta Salaverría, R. (2016). La innovación y los cibermedios: Los Labs en Innovación y desarrollo de los cibermedios en España. En García Avilés, J.A., Sádaba Chalezquer, C. eta Martínez-Costa, M. P., (koordi.). Innovación y desarrollo de los cibermedios en España (pp. 41-47). Ediciones Universidad de Navarra: Nafarroa.
  • Salaverría, R. (2009). Los medios de comunicación ante la convergencia digital. Actas del I Congreso Internacional de Ciberperiodismo y Web 2.0. Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco: Bilbo. Eskuragarri: https://dadun.unav.edu/bitstream/10171/5099/1/Ramon_Salaverria.pdf
  • Salaverría, R. (2015). Los labs como fórmula de innovación en los medios. El profesional de la información, 24 (4), 397-404. Eskuragarri: https://recyt.fecyt.es/index.php/EPI/article/viewFile/epi.2015.jul.06/20705
  • Sánchez Gonzáles, H. (2016). Nuevos retos para el periodista: Innovación, creación y emprendimiento. Tirant Humanidades: Valentzia.
  • Vara-Miguel, A. (2016). El Confidencial: Innovar en contenido como clave de éxito. En García Avilés, J.A., Sádaba Chalezquer, C. eta Martínez-Costa, M. P., (koord.). Innovación y desarrollo de los cibermedios en España (pp. 166-177). Ediciones Universidad de Navarra: Nafarroa.
  • Vázquez-Herrero, J. (2018). Los laboratorios periodísticos: estudio de caso de El Confidencial. Actas del VI Congreso Internacional de la AE-IC. Universidad Complutense de Madrid: Madril.
  • Zaragoza-Fuster, T., eta García Avilés, J. A. (2018). Desarrollo de la innovación periodística en la televisión pública: El caso del RTVE Lab. Hipertext. net: Revista Académica sobre Documentación Digital y Comunicación Interactiva, (17), 11-21. Eskuragarri: https://www.raco.cat/index.php/Hipertext/article/view/10.31009-hipertext.net.2018.i17.02/Zaragoza-Fuster_Garcia-Aviles