Gaitasun linguistikoa Haur Hezkuntzako kantetanUrtxintxa proiektuko kanten kasua

  1. Josu Bilbao Villasante 1
  2. Asier Romero Andonegi
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Libro:
XXVI Jornadas de Investigación en Psicodidáctica
  1. Rakel Gamito Gomez (coord.)
  2. Judit Martínez Abajo (coord.)
  3. María Teresa Vizcarra Morales (coord.)

Editorial: Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea

ISBN: 978-84-1319-137-9

Año de publicación: 2020

Páginas: 189-205

Congreso: Jornadas de Investigación en Psicodidáctica (26. 2019. Leioa)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Lan honetan, aztertu egin da erabilgarriak diren Urtxintxa proiektuko kantak gaitasun linguistikoa lantzeko. Ikerketan, Bizkaiko lau zentrotako hamaika maisu-maistrari elkarrizketak egin zaizkie, eta kategoriasistema bat sortu da NVivo 11 Plus softwarearen bitartez. Emaitzak ateratzeko, batetik, kategoria-sistema horren eduki-analisia egin da eta, bestetik, hautatutako berrogei haur-kantaren analisi linguistikoa egin da, Europako Erreferentzia Marko Bateratuan oinarrituta. Emaitzek argi utzi dute haur- kantak erabilgarriak direla gaitasun lexikoa eta gramatikala lantzeko, baita, neurri txikiagoan, gaitasun semantikoa ere. Dena dela, ebidentziek probatu dute alde nabarmena dagoela kanta batzuetatik beste batzuetara. Lanetik ondorio argi bat atera da: haur-kantek balio dute ikasleen gaitasun linguistikoa hobetzeko.