De qué habla la prensa digital cuando habla de nutrición. Un análisis de elpais.com y lavanguardia.com durante 2017

  1. José Ignacio Armentia Vizuete 1
  2. Flora Marín Murillo 1
  3. María del Mar Rodríguez González 1
  4. Iñigo Marauri Castillo 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Journal:
Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales

ISSN: 1696-019X

Year of publication: 2019

Issue: 29

Pages: 19-41

Type: Article

DOI: 10.31921/DOXACOM.N29A1 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Sustainable development goals

Abstract

News on nutrition has become a regular feature on the media agenda. This paper analyses characteristics of texts on this topic published during 2017 in the digital editions of El País and La Vanguardia, the two newspapers with the widest circulation in Spain. The study looked in greater depth at aspects such as the main topics being addressed, authorship, genres and headlines of the texts, framing, sources and the number of comments from readers. The two chosen newspapers reveal considerable differences in matters such as quantity of sources used or the number of comments that are generated by this type of news. The conclusions from this study include the appearance of specific sections dedicated to nutrition and a shortfall in journalistic specialisation in this field.

Funding information

Este artículo está basado en un proyecto financiado por el Ministerio de Industria, Economía y Competitividad (referencia CSO2017- 82853-R); sus autores forman parte del grupo MediaIker de la Universidad del País Vasco (referencia GIU16/08).

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