Indagando en nuevas líneas de acción ante los conflictos escolares. Las Comunidades de Aprendizaje en constante revisión

  1. Itziar Rekalde Rodríguez 1
  2. Maria-Teresa Vizcarra Morales 1
  3. Ana-María Macazaga 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Revista:
Revista de investigación en educación

ISSN: 1697-5200 2172-3427

Año de publicación: 2018

Volumen: 16

Número: 2

Páginas: 170-181

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Revista de investigación en educación

Resumen

Learning Communities (LLCC) are not centres free of conflict, whereas they are schools that try dealing with it as a huge educational potential object. For this reason, educational community must be constantly thinking about new creative and participatory ways to act. The aim of this survey is to inquire into the desirable proposals that families, students, teachers and voluntaries from LLCC write down faced with conflicts created in the scholar context. The methodological view is based on critical communication, in which communicative stories and depth interviews have been used. The results reveal that there is a desire for activities that foster dialogue and cooperation, and the management of emotions. The conclusion is that intervention proposals must address and prevent conflicts from personal and social processes of growth and transformation.

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