La percepción de los y las tituladas en el Grado de Administración y Dirección de Empresas en el desarrollo de las competencias transversales

  1. JOSÉ MARÍA BERAZA GARMENDIA 1
  2. F. JAVIER VILLALBA MERLO 2
  1. 1 Universidad del País Vasco, Departamento de Economía Financiera II
  2. 2 Universidad del País Vasco UPV/EHU, Instituto de Economía Aplicada a la Empresa
Revista:
Revista de dirección y administración de empresas = Enpresen zuzendaritza eta administraziorako aldizkaria

ISSN: 2341-0108

Año de publicación: 2017

Número: 24

Páginas: 135-154

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Revista de dirección y administración de empresas = Enpresen zuzendaritza eta administraziorako aldizkaria

Resumen

One of the objectives of the European Higher Education Area is a change in teaching methodologies, transforming education focused on teaching in an education focused in the process of learning. Thus, the curriculum leading to the award of a degree should focus on the development and evaluation of generic and transversal skills that students should acquire during their studies. The aim of this study was to determine the perception of graduates in GADE on the development of transversal skills, to test whether these students really acquire the competencies established in the memory of the Degree.