Erranaldiko elementuen ordena euskarazLehen Hezkuntzako irakasle-gaiek zer hobetsi duten eta zergatik

  1. Julian Maia-Larretxea
Revista:
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

ISSN: 0214-9753

Año de publicación: 2017

Volumen: 29

Número: 2

Páginas: 69-97

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

Resumen

1. SARRERA: IKERKETAREN MARKOA Euskarak azken mende erdian (1965-2015) aukera izan du esparru formal batzuetan erabilia izaten hasteko eta horrenbertzez eremu horietan garatzeko, lehenago ez baitu inoiz ere izan hartarako egokiera erosorik batere. Azken urte hauetan, horrela, eskarmentu polita izan dugu hiztunok lehenago landu gabeko alorretan euskara baliatzeko eta lan horietan euskarazko prosa idatzia eraikitzeko. Hala ere, inguruan ditugun hizkuntza indartsuen aldean, erran daiteke euskarak orainik pauso batzuk bertzerik ez dituela egin, eta ongi bizkortzeko eta zaulitzeko baduela bidea egin beharra....

Referencias bibliográficas

  • Agirre, J.M. (2013). Estilo jarraituaren alde. < http://31eskutik.com/category/ jesus-maria-agirre/ > (kontsulta: 2017-03-05).
  • Altonaga, K. (2015). Back to Leizarraga. Iruñea: Pamiela.
  • Altube, S. (1975 [1929]). Erderismos (2. arg.). Bilbo: Cinsa.
  • Amuriza, X. (2010). Euskara batuaren bigarren jaiotza. Bilbo: Lanku. Amuriza, X. (2012). Zazpi ebidentzia birjaiotzarako. Bilbo: Lanku
  • Aristegieta, X. (2009). Euskarazko testuen komunikagarritasun-problema larriak. Senez, 37, 103-141.
  • Esnal-Euskaltzaindia. Jagon Saila. (2011). Hitz-ordena. Erabilera estrategikoa. Bilbo: Euskaltzaindia.
  • Euskaltzaindia. (1987). Euskal Gramatika. Lehen Urratsak-I. Eranskina. Bilbo: Euskaltzaindia.
  • Euskaltzaindia. (1991). Euskal Gramatika. Lehen Urratsak 1. Bilbo: Euskaltzaindia.
  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza, Politika eta Kultura Saila. (2016). 236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena. URL: https://www.euskadi.eus/ y22-bopv/eu/bopv2/datos/2016/01/1600141e.shtml (kontsulta: 2017-03-06)
  • Garzia, J. (2014). Esaldiaren antolaera. Funtzio informatiboak gako. Bilbo: EHUAZ.
  • Gorter, D.; Zenotz, V. eta Cenoz, J. (2014). Introduction: Minority Language Education Facing Major Local and Global Challenges. In D. Gorter.; V. Zenotz; J. Cenoz (argit.), Minority Languages and Multilingual Education. Bridging the Local and the Global. Dordrecht: Springer, 1-9.
  • Gorter, D.; Zenotz, V.; Etxague, X. eta Cenoz, J. (2014). Multilingualism and European Minority Languages: The Case of Basque. In D. Gorter; V. Zenotz; J. Cenoz (argit.), Minority Languages and Multilingual Education. Bridging the Local and the Global. Dordrecht: Springer, 201-220.
  • Guasch, O. (2007). La educación multilingüe: un reto para el profesorado. Cultura y Educación, 9, 135-147.
  • Habe-Europako Kontseilua. (2005). Hizkuntzen Europako erreferentzia marko bateratua. Vitoria-Gasteiz: EJAZN.
  • Hidalgo, V. (1995). Hitzen ordena euskaraz. Bilbo: UEU.
  • Hidalgo, V. (2002). Hitzen ordena esaldian. Senez, 25, 75-109. <http://www.eizie. org/Argitalpenak/Senez/20021201/hidalgo> (kontsulta: 2017-03-16).
  • Iurrebaso, I.-Soziolinguistika Klusterra. (2014). Udalerri euskaldunak EAEn: Egoera eta bilakaera, 1981-2011. Hurbilpen deskriptiboa zentsuetako datuen ustiaketaren bidez. URL: http://www.uema.eus/wp-content/uploads/2015/02/1- UEMA-TXOSTENA-2014-05-26.pdf (kontsulta: 2017-03-17).
  • Kaltzakorta, M. (2007). Prosa komunikagarriago egiten. Zenbait proposamen. Bilbo: UEU.
  • Kaltzakorta, M. (2012). Zelan ordenatu egoki informazioa testuetan-I. Lekeitio, Udal batzuek lagunduta.
  • Laka, I. (1996). A Brief Grammar of Euskara. The Basque Language. Bilbo: UPV/ EHU.
  • Maia, J.; Larrea, K. (2013). Hitzen hurrenkera gogortuegia erabiltzen ote dugu idatzian?. In P. Salaburu; X. Alberdi (arg.), Iñaki Ugarteburu. Terminologia Jardunaldiak 2013. Bilbo: UPV/EHU-Euskararen Institutua, 85-97.
  • Maia, J. (2014). Euskal hitz-ordenaren norabidea: idealismo ideologikotik pragmatismo komunikatiborantz. Fontes Linguae Vasconum, 117, 121-168.
  • Maia, J. (2015a). Hacia una reducción de la retrocarga en euskera. In O. Cruz Moya, M. de la Torre García, F. Molina Díaz (arg..), Lingüística Aplicada: industrias de la lengua y cambio social. Sevilla: Universidad Pablo de Olavide- AESLA. URL: <http://cvc.cervantes.es/lengua/eaesla/pdf/01/45.pdf> (kontsulta: 2017-03-14).
  • Maia, J. (2015b). Atzerakarga handiagoa nahi dute gazteek? Uztaro, 95, 51-71. Mendizabal, M. (2014). Hizkuntzen berdintasun komunikatiboa: mitoa ala errealitatea? Donostia: Utriusque Vasconiae.
  • Mitxelena, K. (2011 [1981]). Galdegaia eta mintzagaia euskaraz. In Lakarra, J.A. (apail.). Luis Mitxelena Obras Completas VII. ASFV ‘Julio de Urquijo’, LX: 335-361.
  • Nafarroako Gobernua. (2014). 60/2014 FORU DEKRETUA, uztailaren 16koa, Nafarroako Foru Komunitatean Lehen Hezkuntzako curriculuma ezartzen duena». URL: http://www.navarra.es/home_eu/Actualidad/BON/ Boletines/2014/174/Anuncio-0/ (kontsulta: 2017-03-06)
  • Rubio, J. (2002). Euskararen garabideak. Irun: Alberdania.
  • Sarasola, I. (2016). Bitakora kaiera. Donostia: Erein.
  • Zubimendi, J.; Esnal, P. (1993). Idazkera-liburua. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurla- ritza-Kultura Saila.