Del aprendizaje tradicional al enfoque integrado de lenguas en estadios adquisitivos avanzados

  1. Ruiz de Zarobe, Yolanda
Revista:
Lenguaje y textos

ISSN: 1133-4770

Año de publicación: 2012

Número: 35

Páginas: 95-100

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Lenguaje y textos

Referencias bibliográficas

  • COYLE, D. (1999). «Theory and planning for effective classrooms: supporting students in content and language integrated learning contexts». En MASIH, J. (ed.). Learning through a Foreign Language (pp. 46-62). Londres: Centre for Information on Language Teaching and Research.
  • COYLE, D. (2011). «Post-method Pedagogies: Using a Second or other Language as a Learning Tool in CLIL Settings». En RUIZ DE ZAROBE, Y.; SIERRA, J.; GALLARDO DEL PUERTO, F. (eds.). Content and Foreign Language Integrated Learning: Contributions to Multilingualism in European Contexts (pp. 49-74). Berna: Peter Lang.
  • CUMMINS, J. (1984). Bilingualism and Special Education: Issues in Assessment and Pedagogy. Clevedon: Multilingual Matters.
  • JACOBS, J.L. et al. (1981). Testing ESL Compositions. Newbury: Rowley.
  • MEHISTO, P.; MARSH, D.; FRIGOLS, M.J. (2008). Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning and Multilingual Education. Oxford: MacMillan.
  • RUIZ DE ZAROBE, Y. (2007). «CLIL in a bilingual community: Similarities and differences with the learning of English as a Foreign Language». Vienna English Working Papers, vol. 16(3), pp. 47-52.
  • RUIZ DE ZAROBE, Y. (2008). «Aprendizaje integrado de contenidos curriculares en inglés lengua extranjera: Diferencias con el aprendizaje del inglés como asignatura». En MONROY, R.; SÁNCHEZ, A. (eds.). 25 Years of Applied Linguistics in Spain: Milestones and Challenges (pp. 417-428). Santiago de Compostela: Universidad de Santiago de Compostela.
  • RUIZ DE ZAROBE, Y.; JIMÉNEZ CATALÁN, R.M. (eds.) (2009). Content and Language Integrated Learning: Evidence from Research in Europe. Bristol: Multilingual Matters.