Ikus-entzunezko alfabetizazioren indar-guneak eta gabeziak Euskal Herrian. Eskola-komunitatean egindako ikerketa kualitatibo baten emaitzak

  1. Ramírez de la Piscina Martínez, Txema
  2. Andrieu Sanz, Amaia
  3. Basterretxea Polo, Jose Inazio
  4. Jiménez Iglesias, Estefanía
  5. Idoiaga, Petxo
Revista:
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

ISSN: 0214-9753

Año de publicación: 2010

Volumen: 22

Número: 2

Páginas: 67-91

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

Referencias bibliográficas

  • Aguaded, J.I. (1998). Descubriendo la caja mágica. Aprendemos a ver la tele. Huelva: Grupo Comunicar.
  • — (2000). La Educación en Medios de Comunicación. Huelva: Grupo Comunicar.
  • — (2009). «El Parlamento Europeo apuesta por la alfabetización mediática». Comunicar, 32.
  • Aparici, R. (1994). Los medios audiovisuales en la educación infantil, la educación primaria y la educación secundaria. Madril: Uned.
  • Basterretxea J., Idoyaga P., Zarandona E., Ramirez de la Piscina Tx. (2006). «Euskal herriko eskola-gazteak telebistaren katean». Uztaro, 55, 63-87.
  • —, Idoyaga P., Zarandona E., Ramirez de la Piscina Tx. (2007). Alfabetizazio Berriak: Euskal Herriko neska-mutilak eta komunikabideak. Soziologiazko Euskal Koadernoak-Cuadernos Sociológicos Vascos. Vitoria-Gasteiz: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco.
  • Berger, J. (1972). «From today art is dead», in Times Educational supplement, 1972ko abenduaren 1.
  • Bonney, B. & Wilson, H. (1983). Australia’s Comercial Media. Melbourne: MacMillan.
  • Buckingham, D. (2005). Educación en medios. Alfabetización, aprendizaje y cultura contemporánea. Bartzelona: Paidos.
  • Cohen, S. & Young, J. (1973). The manufacture of news. Londres: Constable.
  • Considine, D. et. al. (2002). Thinking Critically About media: Schools and families in Partnership. Washington, CIC.
  • Duncan, B. et al. (1996). Mass media and Popular culture, Toronto, HarcourtBrace.
  • Ferrés Prats, J. (2006). «La competència en comunicació audiovisual: proposta articulada de dimensions i indicadors». Quaderns del CAC, monografikoa L’educació en Comunicació Audiovisual, 25, 9-17.
  • Firth, B. (1976). Mass Media in the Classroom. Basingstoke Hampshire: MacMillan.
  • Fiske, S.T. & Taylor, S.E. (1991). Social cognition. Nueva Cork: McGraw-Hill.
  • Fontcuberta, M. de (2001). «El rol de los medios de comunicación en la gestión del conocimiento», in Crovi D. Comunicación y Educación: La perspectiva latinoamericana, Mexiko D.F.: Ilce.
  • Freinet, C. (1975). Nacimiento de una pedagogía popular. Bartzelona: Laia.
  • Gainer, Jesse S. (2010). «Critical Media Literacy in Middle School: Exploring the Politics of Representation». Journal of Adolescent & Adult Literacy. 53 (5), 364-373.
  • Gaitán, J.A. & Piñuel, J.L. (1998). Técnicas de investigación en comunicación social. Elaboración y registro de datos. Madril: Síntesis.
  • Galtung J. & Ruge, M. (1965). «The Structure of the Foreign News». Journal of International Peace Research, 2, 64-91.
  • Garcia Matilla, A. et al. (1996). La televisión educativa en España, Madril: MEC.
  • — et. al. (2004). (ed.) Convergencia multimedia y alfabetización digital. Madril: Ucm.
  • Gardner, H. (1983). Frames of mind: The Theory of multiples intelligences. New York: Basic books.
  • Gerbner, G. (1983). Ferment in the field: 36 Communications Scholars Address Critical Issues and Research Tasks of the Discipline. Philadelphia: Annenberg School Press.
  • Golay, J.P. (1973). Introduction to the Language of Image and Sound. Londres: British Film Institute.
  • Hall, S. (1977). «Culture, the Media and Ideological Effect», in Curran J. et al. (eds.), Mass Communication and Society. Londres: Edward Arnold.
  • — & Whannel, P. (1964). The popular arts. New York: Pantheon.
  • Hernández, F. (2000). Educación y Cultura visual. Barcelona: Octaedro.
  • Jones, M. (1984). Mass Media Education, Education for Communication and Mass Communication Research. Paris: Unesco.
  • Kaplun, M. (1998). Una pedagogía de la comunicación. Madril. Ediciones de la Torre.
  • Larson, Lotta C. (2009). «E-Reading and e-Responding: New Tools for the next Generation of Readers». Journal of Adolescent & Adult Literacy. 53 (3), 255- 258.
  • Livingstone, Sonia; Brake, David R. (2010). «On the Rapid Rise of Social Networking Sites: New Findings and Policy Implications». Children & Society, 24 (1) 75-83.
  • Lomas, C. (2204). «Leer y escribir para entender el mundo». Cuadernos de Pedagogía. 331, 86-90.
  • Luckham, B. (1975). «Audio-Visual Literacy». Irratia eta Telebistako neurri politikoei buruzko Simposiuma. Manchester: Manchesterreko unibertsitatea.
  • Masterman, L. (1979). Television Studies: Tour approaches. Londres: British Film Institute.
  • — (1980). Teaching about Television. Basingstoke Hampshire: MacMillan.
  • — (1985). Teaching the Media. Londres: Methuen & Co. Ltd.
  • — (1993). La enseñanza de los medios de comunicación. Madril: Ediciones de la Torre.
  • Medrano, M.C. (2008). «Televisión y educación: del entretenimiento al aprendizaje». Teoría de la educación, 20, 205-224.
  • Mehrabian, A. & Wixen, W.J. (1986). «Preferences for individual video games as a function of their emotional effects on players». Journal of Applied Social Psychology 16, 3-15.
  • Nathanson, A.I. (2002). «The Unintended Effects of Parental Mediation of Television on Adolescents». Media Psychology, 4 (3), 207-230.
  • — (2004). «Factual and Evaluative Approaches to Modifying Children’s Responses to Violent Television». Journal of Communication. 54 (2) 321-336.
  • Orozco, G. (1999). La televisión entra al aula. Mexiko: Fundación SNTE.
  • Ramírez de la Piscina Tx., Zarandona E., Basterretxea J., Idoyaga, P. (2006). «Estudio sobre la alfabetización audiovisual de los adolescentes vascos: recopilatorio de actitudes críticas y acríticas». Zer, 21, 177-202.
  • —, Idoyaga, P., Zarandona, E., Basterretxea, J. (2007). «Different shades of media literacy among Basque teenagers». Cultural Attitudes towards Technology and Communication. Australia: Murdoch University.
  • Roberts, D.F. & Foehr, U.L. (2004). Kids & Media in America. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Sánchez Bravo, A. (1991). «Educomunicación», in Benito A. (ed.) Diccionario de Ciencias y Técnicas de la Comunicación. Madril: Ediciones paulinas.
  • Stein, L., Prewett, Anita (2009). «Media Literacy Education in the Social Studies: Teacher Perceptions and Curricular Challenges». Teacher Education Quarterly. 36 (1) 131-148.
  • Wimmer, Roger D. eta Dominick, Joseph R. (1996). La investigación científica de los medios de comunicación. Una introducción a sus métodos. Bartzelona: Bosch.
  • Zarandona, E., Basterretxea, J., Idoyaga, P., Ramírez de la Piscina, Tx. (2008). «La alfabetización audiovisual entre adolescentes vascos: implicaciones para las prácticas educativas y propuestas de intervención». Comunicación y Sociedad, 9, 119-143.