Hizkuntza-ulermenari ekarpenakN-gramen arteko atentzio eta lerrokatzeak antzekotasun eta inferentzia interpretagarrirako
- Montse Maritxalar Anglada Directeur/trice
- Eneko Agirre Bengoa Directeur/trice
Université de défendre: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea
Fecha de defensa: 30 octobre 2018
- Kepa Sarasola Gabiola President
- Gorka Azkune Galparsoro Secrétaire
- David Martínez Iraola Rapporteur
Type: Thèses
Résumé
Hizkuntzaren Prozesamenduaren bitartez hezkuntzaren alorreko sistemaadimendunak hobetzea posible da, ikasleen eta irakasleen lan-karganabarmenki arinduz. Tesi honetan esaldi-mailako hizkuntza-ulermena aztertueta proposamen berrien bitartez sistema adimendunen hizkuntza-ulermenaareagotzen dugu, sistemei erabiltzailearen esaldiak modu zehatzagoaninterpretatzeko gaitasuna emanez. Esaldiak modu finean interpretatzekogaitasunak feedbacka modu automatikoan sortzeko aukera ematen baitu.Tesi hau garatzeko hizkuntza-ulermenean sakondu dugu antzekotasunsemantikoari eta inferentzia logikoari dagokien ezaugarriak eta sistemakaztertuz. Bereziki, esaldi barneko hitzak multzotan egituratuz eta lerrokatuzesaldiak hobeto modelatu daitezkeela erakutsi dugu. Horretarako, hitz solteaklerrokatzen dituen aurrekarien egoerako neurona-sare sistema batinplementatu eta n-grama arbitrarioak lerrokatzeko moldaketak egin ditugu.Hitzen arteko lerrokatzea aspalditik ezaguna bada ere, tesi honek, lehen aldiz,n-grama arbitrarioak atentzio-mekanismo baten bitartez lerrokatzekoproposamenak plazaratzen ditu.Gainera, esaldien arteko antzekotasunak eta desberdintasunak moduzehatzean identifikatzeko, esaldien interpretagarritasuna areagotzeko etaikasleei feedback zehatza emateko geruza berri bat sortu dugu: iSTS.Antzekotasun semantikoa eta inferentzia logikoa biltzen dituen geruzahorrekin chunkak lerrokatu ditugu, eta ikasleei feedback zehatza emateko gaiizan garela frogatu dugu hezkuntzaren testuinguruko bi ebaluazioeszenariotan.Tesi honekin batera hainbat sistema eta datu-multzo argitaratu diraetorkizunean komunitate zientifikoak ikertzen jarrai dezan. // Hizkuntzaren Prozesamenduaren bitartez hezkuntzaren alorreko sistemaadimendunak hobetzea posible da, ikasleen eta irakasleen lan-karganabarmenki arinduz. Tesi honetan esaldi-mailako hizkuntza-ulermena aztertueta proposamen berrien bitartez sistema adimendunen hizkuntza-ulermenaareagotzen dugu, sistemei erabiltzailearen esaldiak modu zehatzagoaninterpretatzeko gaitasuna emanez. Esaldiak modu finean interpretatzekogaitasunak feedbacka modu automatikoan sortzeko aukera ematen baitu.Tesi hau garatzeko hizkuntza-ulermenean sakondu dugu antzekotasunsemantikoari eta inferentzia logikoari dagokien ezaugarriak eta sistemakaztertuz. Bereziki, esaldi barneko hitzak multzotan egituratuz eta lerrokatuzesaldiak hobeto modelatu daitezkeela erakutsi dugu. Horretarako, hitz solteaklerrokatzen dituen aurrekarien egoerako neurona-sare sistema batinplementatu eta n-grama arbitrarioak lerrokatzeko moldaketak egin ditugu.Hitzen arteko lerrokatzea aspalditik ezaguna bada ere, tesi honek, lehen aldiz,n-grama arbitrarioak atentzio-mekanismo baten bitartez lerrokatzekoproposamenak plazaratzen ditu.Gainera, esaldien arteko antzekotasunak eta desberdintasunak moduzehatzean identifikatzeko, esaldien interpretagarritasuna areagotzeko etaikasleei feedback zehatza emateko geruza berri bat sortu dugu: iSTS.Antzekotasun semantikoa eta inferentzia logikoa biltzen dituen geruzahorrekin chunkak lerrokatu ditugu, eta ikasleei feedback zehatza emateko gaiizan garela frogatu dugu hezkuntzaren testuinguruko bi ebaluazioeszenariotan.Tesi honekin batera hainbat sistema eta datu-multzo argitaratu diraetorkizunean komunitate zientifikoak ikertzen jarrai dezan.