Hizkuntza-ulermenari ekarpenakN-gramen arteko atentzio eta lerrokatzeak antzekotasun eta inferentzia interpretagarrirako

  1. LOPEZ GAZPIO, IÑIGO
Supervised by:
  1. Montse Maritxalar Anglada Director
  2. Eneko Agirre Bengoa Director

Defence university: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea

Fecha de defensa: 30 October 2018

Committee:
  1. Kepa Sarasola Gabiola Chair
  2. Gorka Azkune Galparsoro Secretary
  3. David Martínez Iraola Committee member
Department:
  1. Lenguajes y Sistemas Informáticos

Type: Thesis

Teseo: 147980 DIALNET lock_openADDI editor

Abstract

Hizkuntzaren Prozesamenduaren bitartez hezkuntzaren alorreko sistemaadimendunak hobetzea posible da, ikasleen eta irakasleen lan-karganabarmenki arinduz. Tesi honetan esaldi-mailako hizkuntza-ulermena aztertueta proposamen berrien bitartez sistema adimendunen hizkuntza-ulermenaareagotzen dugu, sistemei erabiltzailearen esaldiak modu zehatzagoaninterpretatzeko gaitasuna emanez. Esaldiak modu finean interpretatzekogaitasunak feedbacka modu automatikoan sortzeko aukera ematen baitu.Tesi hau garatzeko hizkuntza-ulermenean sakondu dugu antzekotasunsemantikoari eta inferentzia logikoari dagokien ezaugarriak eta sistemakaztertuz. Bereziki, esaldi barneko hitzak multzotan egituratuz eta lerrokatuzesaldiak hobeto modelatu daitezkeela erakutsi dugu. Horretarako, hitz solteaklerrokatzen dituen aurrekarien egoerako neurona-sare sistema batinplementatu eta n-grama arbitrarioak lerrokatzeko moldaketak egin ditugu.Hitzen arteko lerrokatzea aspalditik ezaguna bada ere, tesi honek, lehen aldiz,n-grama arbitrarioak atentzio-mekanismo baten bitartez lerrokatzekoproposamenak plazaratzen ditu.Gainera, esaldien arteko antzekotasunak eta desberdintasunak moduzehatzean identifikatzeko, esaldien interpretagarritasuna areagotzeko etaikasleei feedback zehatza emateko geruza berri bat sortu dugu: iSTS.Antzekotasun semantikoa eta inferentzia logikoa biltzen dituen geruzahorrekin chunkak lerrokatu ditugu, eta ikasleei feedback zehatza emateko gaiizan garela frogatu dugu hezkuntzaren testuinguruko bi ebaluazioeszenariotan.Tesi honekin batera hainbat sistema eta datu-multzo argitaratu diraetorkizunean komunitate zientifikoak ikertzen jarrai dezan. // Hizkuntzaren Prozesamenduaren bitartez hezkuntzaren alorreko sistemaadimendunak hobetzea posible da, ikasleen eta irakasleen lan-karganabarmenki arinduz. Tesi honetan esaldi-mailako hizkuntza-ulermena aztertueta proposamen berrien bitartez sistema adimendunen hizkuntza-ulermenaareagotzen dugu, sistemei erabiltzailearen esaldiak modu zehatzagoaninterpretatzeko gaitasuna emanez. Esaldiak modu finean interpretatzekogaitasunak feedbacka modu automatikoan sortzeko aukera ematen baitu.Tesi hau garatzeko hizkuntza-ulermenean sakondu dugu antzekotasunsemantikoari eta inferentzia logikoari dagokien ezaugarriak eta sistemakaztertuz. Bereziki, esaldi barneko hitzak multzotan egituratuz eta lerrokatuzesaldiak hobeto modelatu daitezkeela erakutsi dugu. Horretarako, hitz solteaklerrokatzen dituen aurrekarien egoerako neurona-sare sistema batinplementatu eta n-grama arbitrarioak lerrokatzeko moldaketak egin ditugu.Hitzen arteko lerrokatzea aspalditik ezaguna bada ere, tesi honek, lehen aldiz,n-grama arbitrarioak atentzio-mekanismo baten bitartez lerrokatzekoproposamenak plazaratzen ditu.Gainera, esaldien arteko antzekotasunak eta desberdintasunak moduzehatzean identifikatzeko, esaldien interpretagarritasuna areagotzeko etaikasleei feedback zehatza emateko geruza berri bat sortu dugu: iSTS.Antzekotasun semantikoa eta inferentzia logikoa biltzen dituen geruzahorrekin chunkak lerrokatu ditugu, eta ikasleei feedback zehatza emateko gaiizan garela frogatu dugu hezkuntzaren testuinguruko bi ebaluazioeszenariotan.Tesi honekin batera hainbat sistema eta datu-multzo argitaratu diraetorkizunean komunitate zientifikoak ikertzen jarrai dezan.