Ingurune euskalduneko gazteak eta hizkuntza idatzia, eskolan eta eskolatik kanpo

  1. BEREZIARTUA ETXEBERRIA, GARBIÑE
Dirigée par:
  1. Miren Jasone Cenoz Iragui Directeur/trice

Université de défendre: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea

Fecha de defensa: 13 février 2014

Jury:
  1. María Concepción Medrano Samaniego President
  2. Xabier Etxague Alkalde Secrétaire
  3. Jeroen Darquennes Rapporteur
  4. Pablo Sotés Ruiz Rapporteur
  5. Christine Hélot Rapporteur
Département:
  1. Ciencias de la Educación

Type: Thèses

Teseo: 116485 DIALNET

Résumé

Doktoretza tesi honek soziolinguistikoki euskalduna den ingurune batetako gazteen idatzizko hizkuntza aztertzea du helburu, eskolan eta eskolatik kanpo idazten dutena kontuan hartuta. Ikerketaren helburuak zehaztutakoan, honako ikerketa-galderei erantzuna eman diegu: (1) Zeintzuk dira testuinguru euskaldun batetako gazteen hizkuntza-ohiturak eta zenbateraino nahasten dituzte kodeak? (2) Zeintzuk dira hizkuntza bat edo bestea aukeratzeko garaian eragiten duten faktoreak? (3) Zein ezaugarri dauzka gazteek esparru informalean idatziz komunikatzeko erabiltzen duten hizkuntzak? eta (4) Ikasleak gai al dira testuinguru akademikoa eta informala bereiztuz hizkuntza idatzia testuinguru batera eta bestera egokitzeko?Ikerketaren lagina Azpeitiko 14-16 urte bitarteko gazte guztiek (N=299) eta beren zortzi irakaslek osatzen dute. Iturri desberdinetatik jasotako datuak triangulatu ahal izateko erabili ditugun tresnak hauek dira: galde-sortak, hizkuntza-egunerokoak, talde-eztabaidak, banakako elkarrizketak, ikasleek sare sozial birtualetan modu pribatuan izandako elkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak.