URTZA
GARAY RUIZ
PROFESORADO AGREGADO
2025
-
The impact of artificial intelligence on maker education: Motivation and technology acceptance in teacher training
Journal of Education and e-Learning Research, Vol. 19, Núm. 2, pp. 295-305
2024
-
A Systematic Review of the Literature on Maker Education and Teacher Training
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 12
-
Integrating the Maker pedagogical approach in teacher training: the acceptance level and motivational attitudes
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 1, pp. 815-841
-
The Impact of Using Collaborative Online International Learning during the Design of Maker Educational Practices by Pre-Service Teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 3
2023
-
Aprendizaje Internacional Colaborativo en Línea en la formación de formadores
Libro de Actas del 3er. Congreso Caribeño de Investigación Educativa: Nuevos conocimientos para la mejora de los procesos pedagógicos
-
Inclusión de la metodología Maker en el grado de Educación Infantil: niveles de aceptación del alumnado
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Integrating COIL in teacher training: An estimation of learners´ motivational attitudes
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Percepción de estudiantes de grado sobre los beneficios, riesgos y retos del impacto de la Inteligencia Artificial en educación
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
2022
-
A COIL Experience aimed to encourage internationalisation as a transversal competence for future primary education teachers
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento
-
A COIL experience aimed to encourage internationalisation as a transversal competence for future Primary Education teachers
Tendencias en innovación y transferencia del conocimiento: de la universidad a la sociedad (Dykinson), pp. 1052-1072
-
Preparing future Primary Education teachers to be designers of teaching-learning processes in makerspaces
Nuevos enfoques en innovación educativa y transferencia de conocimiento: aplicación en ingenierías y enseñanza STEM (Dykinson), pp. 652-676
-
Preparing future primary education teachers to be designers of teaching-learning processes in makerspaces
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento