Publications (26) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

filter_list Education

2024

  1. Actitud hacia la probabilidad y su enseñanza del profesorado de educación secundaria

    Educación matemática, Vol. 36, Núm. 3, pp. 143-172

  2. Creencias del profesorado en formación sobre los zahoríes y aplicación del modelo acuífero

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 42, Núm. 1, pp. 125-144

  3. Future Teachers’ Perceptions about Their Preparedness to Teach Science as Inquiry

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7

  4. Las preguntas y estrategias dialógicas de la docente para guiar la indagación en primaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 42, Núm. 2, pp. 67-86

  5. Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2

  6. Nivel de autorregulación del alumnado del grado de Educación Primaria en resolución de problemas matemáticos

    XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023

  7. Pre-service teachers’ perceptions about the contributions of field work and construction of a physical model to modelling aquifers

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 4

  8. Self-Regulation Profiles of Pre-Service Mathematics Teachers for Primary Education in Mathematical Problem-Solving Contexts

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 9

2023

  1. A comparison of the effects of different methodologies on the statistics learning profiles of prospective primary education teachers from a gender perspective

    Journal on Mathematics Education, Vol. 14, Núm. 4, pp. 741-755

  2. Akuifero-Modeloaren Garapena Irakasleen Formakuntzan: Maketen Errebisioa eta Manipulazioa

    Gizarte Zientziak eta Zuzenbidea: V. Ikergazte Nazioarteko Ikerteta Euskaraz. 2023eko maitzaren 17, 18 eta 19 Donostia, Euskal Herria.

  3. Basque secondary school students’ understanding of natural selection and teleological reasoning: knowledge vs. knowledge application

    Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 537-554

  4. Conocimiento estadístico del futuro profesorado de educación primaria en la representación de datos

    Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 24, pp. 111-130

  5. Errores de traducción entre lenguajes de programación secuenciales en actividades con Cubetto

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 76

  6. Evolution in the Spanish Primary Education Autonomic Curricula and Textbooks. A Geographic Analysis

    Center for Educational Policy Studies Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 143-161

  7. La desnaturalización de las Ciencias de la Tierra en el currículo LOMCE de Educación Primaria: Un análisis curricular desde la perspectiva de la práctica científica

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1303-1303

  8. THE CONTEXT CONDITIONS STUDENTS´ REPRESENTATIONS OF THE HUMAN NUTRITION MODEL

    Journal of Baltic Science Education, Vol. 22, Núm. 6, pp. 1089-1102

  9. The school pond: the experience in the faculty of education and in several schools in the Basque Country

    Science since birth: I International Conference on Early Childhood Education Science

2022

  1. A study about the presence of marine terms in Spanish Primary Education curricula

    Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 29

  2. Alfabetización computacional en educación infantil: Dificultades y beneficios en el aula de 3 años

    Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 2

  3. Estadística por proyectos en el grado de Educación Primaria: un estudio de casos

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 1, pp. 125-142