KOMATZI: Competencia matemática y científica en entornos STEM - GIU 21/031
Publications (26) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2024
-
Actitud hacia la probabilidad y su enseñanza del profesorado de educación secundaria
Educación matemática, Vol. 36, Núm. 3, pp. 143-172
-
Creencias del profesorado en formación sobre los zahoríes y aplicación del modelo acuífero
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 42, Núm. 1, pp. 125-144
-
Future Teachers’ Perceptions about Their Preparedness to Teach Science as Inquiry
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Las preguntas y estrategias dialógicas de la docente para guiar la indagación en primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 42, Núm. 2, pp. 67-86
-
Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2
-
Nivel de autorregulación del alumnado del grado de Educación Primaria en resolución de problemas matemáticos
XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023
-
Pre-service teachers’ perceptions about the contributions of field work and construction of a physical model to modelling aquifers
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 4
-
Self-Regulation Profiles of Pre-Service Mathematics Teachers for Primary Education in Mathematical Problem-Solving Contexts
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 9
2023
-
A comparison of the effects of different methodologies on the statistics learning profiles of prospective primary education teachers from a gender perspective
Journal on Mathematics Education, Vol. 14, Núm. 4, pp. 741-755
-
Akuifero-Modeloaren Garapena Irakasleen Formakuntzan: Maketen Errebisioa eta Manipulazioa
Gizarte Zientziak eta Zuzenbidea: V. Ikergazte Nazioarteko Ikerteta Euskaraz. 2023eko maitzaren 17, 18 eta 19 Donostia, Euskal Herria.
-
Basque secondary school students’ understanding of natural selection and teleological reasoning: knowledge vs. knowledge application
Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 537-554
-
Conocimiento estadístico del futuro profesorado de educación primaria en la representación de datos
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 24, pp. 111-130
-
Errores de traducción entre lenguajes de programación secuenciales en actividades con Cubetto
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 76
-
Evolution in the Spanish Primary Education Autonomic Curricula and Textbooks. A Geographic Analysis
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 143-161
-
La desnaturalización de las Ciencias de la Tierra en el currículo LOMCE de Educación Primaria: Un análisis curricular desde la perspectiva de la práctica científica
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1303-1303
-
THE CONTEXT CONDITIONS STUDENTS´ REPRESENTATIONS OF THE HUMAN NUTRITION MODEL
Journal of Baltic Science Education, Vol. 22, Núm. 6, pp. 1089-1102
-
The school pond: the experience in the faculty of education and in several schools in the Basque Country
Science since birth: I International Conference on Early Childhood Education Science
2022
-
A study about the presence of marine terms in Spanish Primary Education curricula
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 29
-
Alfabetización computacional en educación infantil: Dificultades y beneficios en el aula de 3 años
Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 2
-
Estadística por proyectos en el grado de Educación Primaria: un estudio de casos
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 1, pp. 125-142