¿Cómo observa el alumnado con daltonismo preparaciones histológicas?reflexiones y posibilidades de adecuación

  1. Oihane Diaz de Cerio
  2. Beñat Zaldibar Aranburu
  3. Eider Bilbao
  4. Pamela Ruiz Rodriguez
Book:
Irakaskuntza berriztatzeko esperientziak Biomedikuntzan
  1. Noelia Andollo Victoriano (ed. lit.)
  2. Alicia García de Galdeano Zaldivar (ed. lit.)

Publisher: Servicio Editorial = Argitalpen Zerbitzua ; Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea

ISBN: 978-84-1319-127-0

Year of publication: 2020

Pages: 38-53

Type: Book chapter

Addi. Archivo Digital para la Docencia y la Investigación: lock_openOpen access Externo

Sustainable development goals

Abstract

Irudi eta ilustraziorik gabeko gai eta kontzeptu askoren azalpena askotan zaila da biologian. Hori dela eta, biologia arloko kontzeptu askoren behaketa mikroskopioaren bidezko irudiei begiratuz gauzatzen da. Ikusmen-gaitasunaren %100 duten ikasleekin erabilgarriak dira eskuratutako irudiak, baina zer gertatzen da aniztasun bisuala duten ikasleekin? Euskal Herriko Unibertsitateko Zientzia eta Teknologia Fakultatean, urtero aurkitzen ditugu aniztasun bisuala (besteak beste, daltonismoa) duten ikasleak. Artikulu honetan, UPV/EHUko Zientzia eta Teknologia Fakultateko Zelulen Biologia, Ehunen Biologia edo/eta Teknika Histologikoak eta Zelulen Kultiboak irakasgaietako laborategiko praktikak ikasle horien beharrizanetara egokitzen saiatu gara. Horrela, aniztasun bisuala duten ikasleek ebaki histologikoei eremu argiko argi mikroskopioan behatzeko eta ondo ulertzeko izan ditzaketen zailtasunak aurkezten ditugu, eta mikroskopioko praktikak inklusiboki egokitzeko proposamenak egiten.