Balio moralakbalioetan hezteko orientabideak?

  1. Fausti Azazeta Zubiaurre 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Journal:
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria

ISSN: 1135-4690

Year of publication: 2001

Issue: 60

Pages: 6

Type: Article

More publications in: hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria

Abstract

Balioetan heztea, horra hor irakasleoi plazaratzen zaigun erronka zoragarria, zaila, aldi berean. Hezkuntzaren eguneroko egoeretan galdera asko sortzen zaizkigu, balioen heziketarekin zerikusia dutenak. Nola muga daitezke, zehaztasunez, balioen hezkuntzaren eginkizunak eta helburuak? Balioetan heztea bi amildegien aurrean aurkitzen da: balioen erlatibotasunaren amildegia ("balio guztiek balio berdina dute") eta doktrinamenduaren amildegia. Zer egin? Hezitzaileok ezkutuko balioak txertatzen dizkiegu ikasleei. Hezitzaileen jarduera guztien atzean “ezkutuko curriculum” bat dago. Zer jarrera hartzen dugu prozesu horren aurrean? Zer gertatzen da belaunaldien arteko balio ikusmoldeen desberdintasunekin? Ez al dugu entzuten zaharragoak gazteagoak baino "moralagoak" direla?