Impacto a largo plazo de la visita al Miramón Kutxaespacio de la ciencia con estudiantes de Magisterio

  1. DÍAZ PALACIO, M.P.
  2. ECHEVARRIA UGARTE, I.
  3. MORENTIN PASCUAL, M.
  4. Cuesta Lorenzo M.
Buch:
Ciencias para el mundo contemporáneo y formación del profesorado en didáctica de las ciencias experimentales: Actas de los XXIII Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Almería 9-12 de septiembre de 2008
  1. Jiménez Liso, María Rut (coord.)

Verlag: Editorial Universidad de Almería (edual) ; Universidad de Almería

ISBN: 978-84-691-5088-7

Datum der Publikation: 2008

Seiten: 188-198

Kongress: Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales (23. 2008. Almería)

Art: Konferenz-Beitrag

Zusammenfassung

This study reports on outcomes of an investigation about thelong-term impact of the visit to Miramón KutxaEspacio with Teachertraining students. We used questioners and individual semi-structuredinterviews on average 30 minutes in duration. This impact is aboutscientific knowledge and their practice experience, and the relation withpositives feelings towards Science. The knowledge construction isextremely personal and is connected to previous knowledge, as well asexperiences after visit.