La Agenda 2030 para el desarrollo sosteniblenuevo escenario para la incorporación del aprendizaje transversal de la igualdad de género (IG, ODS n.º 5)

  1. U. Tamayo 1
  2. E. Velasco 1
  3. V. Sánchez-Famoso 1
  4. I. Larrieta 1
  5. G. Hernando 1
  6. G. Guenaga 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Buch:
Ikaskuntza-irakaskuntza akademikoaren eremu berriak arakatzen

Verlag: Servicio Editorial = Argitalpen Zerbitzua ; Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea

ISBN: 978-84-1319-033-4

Datum der Publikation: 2019

Seiten: 968-976

Kongress: Congreso EuroSoTL (3. 2019. Bilbao)

Art: Konferenz-Beitrag

Zusammenfassung

The University, as an educational provider of values, has an important role to play in the promotionof the Sustainable Development Goals (SDOs). Specifically, ODS No. 5 addresses the issue of GI.This article presents a reflection on how gender codes are acting in the university and evaluates the extentto which the students of the Business School and the Faculty of Business Administration of Bilbaoacquire competences in this specific area.