Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI)
-
1
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
info
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
Lejona, España
ISSN: 2386-9143
Datum der Publikation: 2021
Nummer: 21
Seiten: 227-241
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Huarte de San Juan: Filología y Didáctica de la Lengua
Zusammenfassung
Lan honen helburu nagusia da Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI) ezagutaraztea. EAPI euska-razko prosodiaren lehen tresna multimedia eta interaktiboa da. Atlas honetan erabiltzen diren datu-baseak EDAK eta EAS dira, UPV/EHUko EUDIA ikerketa-taldeak sortutako corpusek osatutakoak. Atlasak proso-diari buruz egindako analisiak erakusten ditu: azentuaren kokapena euskararen aldaera eta silaba guztietan; oinarrizko esaldien intonazio eredu esanguratsuenak, euskara estandarrean eta euskalkietan; eta bat-bate-ko testuen eta testu irakurrien azterketa prosodikoa egiteko bidea irekitzen du. Atlas honekin, prosodiari dagokionean, euskara nazioarteko beste hizkuntza batzuen parean kokatzen da.
Bibliographische Referenzen
- Allières, J. (1978). Petit Atlas linguistique basque français ‘Bourciez I’ (20 cartes commentées). Fontes Linguae Vasconum, 27, 353-386.
- Allières, J. (1986). Petit atlas linguistique basque français ‘Bourciez II’ (30 cartes commentées). Fontes Linguae Vasconum, 47, 5-45.
- Aranzadi Zientzia Elkartea. (1983). Euskal Herriko Atlas Etnolinguistikoa 1. Donostia: Aranzadi Zientzia Elkartea.
- Aranzadi Zientzia Elkartea. (1990). Euskal Herriko Atlas Etnolinguistikoa 2. Donostia: Aranzadi Zientzia Elkartea.
- Aurrekoetxea, G, Gaminde, I., Gandarias, L., & Iglesias, A. (2014). Prosodic variation in the Basque language: intonational areas. En A. Díaz-Negrillo & F. J. Díaz Pérez (Eds.), Specialisation and Variation in Language Corpora. Berna: Peter Lang AG, International Academic Publishers.
- Aurrekoetxea, G., Gaminde, I., Gandarias, L., & Harignordoqui, E. (2011). EDAK: euskal azentuaren etiketatze bidean lehen emaitzak. En G. Aurrekoetxea & I. Gaminde (Eds.), Prosodiaz eta Hezkuntzaz I. Jardunaldiak/I Jornadas sobre Prosodia y Educación. Bilbao: UPV/EHU.
- Aurrekoetxea, G., Gaminde, I., Iglesias, A. & Gandarias, L. (2013). Prosodic Variation in the Basque Language: Stress Areas. En E. Carrilho, C. Magro & X. Álvarez (Eds.), Current Approaches to Limits and Areas in Dialectology. (247-266). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
- Aurrekoetxea, G., Videgain, X., & Iglesias, A. (2004). ‘Bourciez’ bildumako Euskal Atlasa: 1. Lexikoa. ASJU XXXVIII-2.
- Aurrekoetxea, G., Videgain, X., & Iglesias, A. (2005). ‘Bourciez’ bildumako Euskal Atlasa: 2. Gramatika. ASJU XXXIX-1.
- Bonaparte, L. L. (1863). Carte des sept Provinces Basques. London: Stanford’s Geographical Establishment.
- Bourciez, E. (1895). Recueil des idiomes de la région gasconne. (Eskuizkribua). Bordeaux: Bibliothèque Universitaire des Lettres.
- Elordieta, G. & Hualde, J.I. (2014). Intonation in Basque. The phonology of intonation and phrasing, 405-463.
- Etchebest, X. (2017). Zuberotar dardarkarien bariazio sozio-fonetikoa. (Doktoretza tesia. UPPA & UPV/EHU).
- Etxaide, A.M. (1984). Erizkizundi hirukoitza / Triple cuestionario / Triple questionnaire (Euskera 1925). IKER 3. Bilbo: Euskaltzaindia.
- Etxebarria, A. & Eguskiza, N. (Eds.) (2018). Bariazioa esaldien intonazioan. Bilbao: UPV/EHU.
- Etxebarria, A., Eguskiza, N., Gaminde, I., & Romero, A. (2018). Ahots seduzitzaileen ezaugarriak generoaren ikuspegitik. En L. Unamuno, A. Romero, A. Etxebarria & A. Iglesias (Eds.), Linguistic variation in the Basque language and Education/Euskararen bariazioa eta bariazioaren irakaskuntza (43-59). Leioa: UPV/EHU.
- Etxebarria, A., Gaminde, I., Romero, A. & Iglesias, A. (2016). Desarrollo de la competencia prosódica en la lectura en voz alta: importancia de las pausas. OCNOS Revista de estudios sobre lectura, 15, 110-118.
- Etxebarria, A., Sanz, A., Garay, U. & Romero, A. (2017). Unibertsitateko ikasle elebidunen prosodia gaitasuna Txanogorritxu ipuinaren kontaketan: muga-tonuak. En A. Iglesias & A. Ensunza (Eds.), Gotzon Aurrekoetxea lagunarterik hara (111-122) Bilbao: UPV/EHU.
- Etxebarria, J. M. (2016). Gorbeia inguruko etnoipuin eta esaundak II. Bilbo: Deustuko Unibertsitatea & Euskaltzaindia.
- Euskaltzaindia (2008-2019). Euskararen Herri Hizkeren Atlasa (10 liburuki). Bilbo: Euskaltzaindia.
- Gaminde, I. (1985e). Aditza Ipar Goi Nafarreraz III. Iruña: UEU.
- Gaminde, I. (1994). Bilboko Larraskituko euskaraz: Lexikoa eta Testuak. Bilbo: Bilboko Udala.
- Gaminde, I. (1985a). Aditza Bizkaieraz II. Iruña: UEU.
- Gaminde, I. (1985b). Aditza Bizkaieraz III. Iruña: UEU.
- Gaminde, I. (1985c). Aditza Ipar Goi Nafarreraz I. Iruña: UEU.
- Gaminde, I. (1985d). Aditza Ipar Goi Nafarreraz II. Iruña: UEU.
- Gaminde, I., Aurrekoetxea, G., Etxebarria, A., Garay, U., & Romero, A. (2014). Ahoskera lantzeko argibideak eta jarduerak. Laguntzarako materiala: teoria eta praktika. Leioa: UPV/EHU.
- Gaminde, I., Etxebarria, A., Romero, A., & Eguskiza, N. (2017a). Características de la competencia prosódica de jóvenes bilingües vascos en la lectura en voz alta: las cumbres tonales. Revista de Lingüística Teórica y Aplicada, 55, 35-72.
- Gaminde, I., Iglesias, A., Eguskiza, N., & Etxebarria, A. (2017b). Tasun akustikoen eragina jarreren bereizkuntzan. Ikastorratza, 19, 126-149.
- Martínez Celdrán, E. , & Fernández Planas, A. M. (Coords.). (2003-2018). Atlas Multimèdia de la Prosòdia de l’Espai Romànic. http://stel.ub.edu/labfon/amper/cast/index_ampercat.html [24-02-2020]
- Martínez Celdrán, E., & Fernández Planas, A. M. (2005). Estudio metodológico acerca de la obtención del corpus fijo en el proyecto AMPER. Estudios de fonética experimental, 14, 29-66.
- Prieto, P., & Cabré, T. (Coords.). (2007-2012). Atles interactiu de l’entonació del català. http://prosodia.upf.edu/atlesentonacio [10-02-2020]