Euskara Eremu ZientifikoanGiza eta gizarte zientziei buruzko aldizkarietako laburpenen azterketa kuantitatiboa (2010-2019)

  1. Boillos, Mari Mar 1
  2. Bereziartua Etxeberria, Garbiñe 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Revue:
Fontes linguae vasconum: Studia et documenta

ISSN: 0046-435X

Année de publication: 2020

Año: 52

Número: 129

Pages: 141-178

Type: Article

DOI: 10.35462/FLV129.5 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

D'autres publications dans: Fontes linguae vasconum: Studia et documenta

Résumé

80ko hamarkadan euskara normalizatzeko martxan jarri ziren ekimenen ondorioz, euskara bere tokia hartzen joan da eremu akademikoan eta, horrekin lotuta, argitalpen zientifikoetan. Lan honen helburua euskaraz (ere) ekoizten duten aldizkari zientifikoetan euskarak zer presentzia daukan jakitea da. Azterketa corpus batera mugatu da: 2010-2019. urteen artean eaen eta nfkn argitaratu diren giza nahiz gizarte zientzietako 31 aldizkari. Aldizkari horietan euskarak izan duen presentzia neurtu da, bai artikuluetan eta bai artikulu horien abstractetan. Emaitzek erakusten dutenez, euskararen presentzia oraindik eskasa da eta ez dago euskararen aldeko apusturik inpaktu handieneko aldizkarietan.

Références bibliographiques

  • Apalategi, J. (2017). Giza eta gizarte zientziak eta pedagogia euskaraz. Uztaro, 100+, 21-26. https://bit.ly/39g0Dgy helbidetik eskuratua.
  • Aranzadi, D. (1995). Euskara Deustuko Unibertsitatean. In Xll Congreso de Estudios Vascos: Estudios Vascos en el Sistema Educativo = Eusko Ikaskuntza Hezkuntza Sarean. Vitoria-Gasteiz.
  • Bastero de Eleizalde, J. M. (2004). Euskara Nafarroako Unibertsitatean. Bat: Soziolinguistika aldizkaria, 50, 73-75. https://bit.ly/3bklyQY helbidetik esku¬ratua.
  • Bengoetxea, J. B. & Txapartegi, E. (2004). Idazlan akademikoa: aholku metodologikoak. In J. Azurmendi, J. B. Bengoetxea, J. Garmendia & I. Soto (arg.). Filosofiako gida: Filosofian aritzeko oinarriak: gida bibliografiko eta metodologikoa, (327-391 or.). Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.
  • Bereziartua, G. & Boillos, M. M. (2018). Oinarrizko idazketa akademikoa garatzeko eskuliburua. Euskararen eta Etengabeko Prestakuntzaren Arloko Errektoreordetzaren Sare Argitalpena, upv/ehu. https://bit.ly/33SEynn helbidetik eskuratua
  • Etxebarria, J. R. (2011). Zientzia eta teknikako euskara arautzeko gomendioak. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
  • Eusko Ikaskuntza (2020). Zer da Eusko Ikaskuntza? https://bit.ly/39cSdGI helbidetik eskuratua.
  • Eusko Jaurlaritza (d. g.a). eima, Euskal ikasmaterialen Estilo-liburua. https://bit. ly/3bqH6M2 helbidetik eskuratua.
  • Eusko Jaurlaritza (d. g.b). Terminologia Batzordeak onartutako hiztegiak. https://bit. ly/33KfSNr helbidetik eskuratua.
  • Ezeiza, J. (koord.) (2010). prest Unibertsitateko komunikaziorako gaitasunen eskuliburua. Euskara Errrektoreordetzaren Sare-Argitalpena, upv/ehu. https:// bit.ly/2wnsoGJ helbidetik eskuratua.
  • fecyt. (2020). Bases de la VI Convocatoria de evaluación de la calidad editorial y científica de las revistas científicas españolas, fecyt 2018. https://bit. ly/2UgNdfO helbidetik eskuratua.
  • García, O. & Luxan, M. (2018). Gradu Amaierako Lanak Soziologian. Ikerketa sozial aplikatuak egiteko, gidatzeko eta aurkezteko argibideak. Euskararen eta Etengabeko Prestakuntzaren Arloko Errektoreordetzaren Sare Argitalpena, upv/ehu. https://bit.ly/2xgWxHH helbidetik eskuratua.
  • Irazusta, J. (2010). Euskara sustatzeko politika upv/ehun: plan gidaria. Bat: Soziolinguistika aldizkaria, 75, 73-82. https://bit.ly/2UqQXu4 helbidetik eskura¬tua.
  • Isasi, X. (2004). Unibertsitario euskaldunen egoera zaila. Bat: Soziolinguistika aldizkaria, 50, 131-139. https://bit.ly/2WOKg86 helbidetik eskuratua.
  • Juarez, A. (ed.). (2016). Search vs re-search. In Declaración de San Francisco sobre la evaluación de la investigación [2012] (253-258. or.). Madril: TRLab 02.
  • Kintana, X. (1994). Euskara u.p.v./Euskal Herriko Unibertsitatean: erabilera, zuzentasuna eta kontrola. Euskera, 39, 233-240. https://bit.ly/2UfPOab helbidetik eskuratua.
  • Martínez, J. & Legarreta, M. (2017). Gizarte eta komunikazio zientzietan bibliografia eta aipuak txertatzeko moduari muruzko gidaliburua. Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea, upv/ehu. https://bit.ly/3ajaMKS helbidetik eskuratua.
  • Mujika, A. (2008). Letra larriak erabiltzeko irizpideak. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
  • Nafarroako Parlamentua. (1982). 10/1982 Legea, azaroaren 24koa, Euskararen erabilera normalizatzeko oinarrizkoa.
  • Pagola, R.M. (2004). Hizkuntza Politika Deustuko Unibertsitatean. Bat: Soziolinguistika aldizkaria, 50, 51-56. https://bit.ly/33IaTwK helbidetik eskuratua.
  • Peña, F. (2011). Leer y escribir. Prácticas necesarias en la universidad. Educere, 15(52), 711-719.
  • Piqué-Noguera, C. (2012). Writing business research article abstracts: A genre approach. Ibérica, 24, 211-232. https://bit.ly/2QFpUKy helbidetik eskuratua.
  • Prestinoni de Bellora, C.& Girotti, E. (2005). El resumen o abstract. In L. Cubo de Severino (arg.), Los textos de la ciencia (93-111. or.). Kordoba: Comunicarte.
  • Ugarteburu, I. (2005). Euskara teknikoaren didaktika. In P. Etxeberria & E. Knorr (prest.), Nerekin yaio nun: Txillardegiri omenaldia (431-456 or.). Bilbo: Euskaltzaindia.
  • Zabala, I., Aierbe, A., Aldezabal, I., Arregi, X., Arriola, J. M., Elordui, A., Elosegi, A., Elosegi, K., Ezeiza, J., García, J., García, I., Lersundi, M., San Martín, I. & Ugarteburu, I. (2008). garaterm: Diskurtso akademiko-profesionalaren didaktika eta garapena uztartzeko tresna informatikoen diseinu eta integrazioa helburu duen proiektua, In P. Salaburu & I. Ugarteburu. (arg.). Espezialitate hizkerak eta terminologia iii: espezialitate-hizkeren didaktika eta komunikazioa (211-218. or.). Leioa: upv/ehu.
  • Zubimendi, J. R. (2004). Ortotipografia. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.