Euskal Herriko eta Europako kazetari eta prentsa irakurleak lanbidearen geroari begira. Adostasun eta desadostasunen bilduma

  1. Antxoka Agirre 1
  2. Alazne Aiestaran 1
  3. Beatriz Zabalondo 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Zeitschrift:
Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

ISSN: 1137-1102

Datum der Publikation: 2015

Ausgabe: 20

Nummer: 39

Seiten: 101-125

Art: Artikel

DOI: 10.1387/ZER.15525 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

Zusammenfassung

Lan honek Euskal Herriko eta Europako prentsa irakurleei eta kazetariei eginiko lau inkesta analitikoren emaitzak, eta horien alderaketak, eskaintzen ditu, azpimarra Euskal Herrikoetan jarriz. Euskal Herrian, 200 irakurle galdekatu dira, eta, 500, Europako bost estatu populatuenetan. Itaundutako kazetariak, aldiz, guztiak ere ibilbide garrantzitsua dutenak eta erantzukizun postuetan dabiltzanak, 19 izan dira Euskal Herrian eta 54 Alemanian, Erresuma Batuan, Italian, Frantzian eta Espainian. Kazetaritzaren etorkizunari begira, irakurleen eta kazetarien artean egon daitekeen sintoniari erreparatu nahi izan zaio, batez ere, eta baita Euskal Herriaren eta Europaren artean egon daitezkeen ezberdintasun eta parekotasun esanguratsuenei ere.

Bibliographische Referenzen

  • APM, Asociación de la Prensa de Madrid (2013). Informe de la ProfesiónPeriodística. [http://www.apmadrid.es/noticias/generales/informe-de-la-profesion-periodistica-2013-11151-empleos-perdidos-y-284-medios-cerrados-desde-2008?Itemid=209] 2014-06-09.
  • AIESTARAN, Alazne (2007). Deba Barreneko euskarazko komunikazio sistema: tokian tokiko aldizkarien kazetaritza-genero eta gaien analisia 2000-2004 bitartean (eta Kitto, Pil-pilean, Barren, Berriketan, Kalaputxi eta Drogetenitturri). Bilbao: EHU/UPV, Argitalpen Zerbitzua.
  • AIESTARAN, Alazne (2010). Euskarazko herri-prentsaren irakurleen profila aztergai. In Uztaro, 74, 59-72.
  • AIESTARAN, Alazne et al. (2014). Kalitate-indizeak euskarazko kazetaritzan. En: Uztaro, nº 91, pp. 41-64.
  • ARANA et al. (2010). Euskarazko hedabideak. Bilbao: UPV/EHU.
  • BALLESTEROS, Cecilia (2012). Los ojos de la historia (reciente). En: AYESTARAN, Mikel. et al. (2012). Queremos saber. Cómo y por qué la crisis del periodismo nos afecta a todos. Barcelona: Debate.
  • BOGART, Leo (2004).Reflections on Content Quality in Newspapers. En: Newspapers Research Journal, nº 25(1), pp. 40-65.
  • CAMACHO, Idoia (2002). Herri aldizkarien funtzioa euskara normaltzeko prozesuan (1989-1999). Bilbao: EHU Argitalpen Zerbitzua.
  • DÍAZ NOCI, Javier (2012). Historia del periodismo vasco (1600-2010). In Mediateka 13, 1-261. Donostia: Revista de Estudios Vascos.
  • JARVIS, Jeff (2007). Newspapers in 2020. New architecture, news innovation, newspapers. [http.//buzzmachine.com/newspapers-in-2020/] 2014-10-20.
  • LEIVA, Ricardo; VARA-MIGUEL, Alfonso (2010): La estrategia ‘freemium’: Una alternativa para crear valor y cobrar por loscontenidos periodísticos especializados en Internet. En: QUESADA PEREZ, Montse. (ed) Internet como fuente generadora de contenidos especializados. Barcelona: Univ. Pompeu Fabra, pp. 338-355.
  • MARTINEZ ALBERTOS, José Luis (1998). El ocaso del periodismo (en papel). Madrid: CIMS.
  • MEYER, Philip (2004). The Vanishing Newspaper: Saving Journalism in the Information Age. Columbia: University of Missouri Press.
  • MORALES, Lymari (2013). U.S. Distrustin Media Hits New High Fewer Americans closely following political news now than inpreviou selection years. [http://www.gallup.com/poll/157589/distrust-media-hits-new-high.aspx] 2014-10-28.
  • NOBRE, José Manuel (2010). La Europa de los medios frente a la crisis. En: Infoamérica, 2, pp. 89-104. [http://www.infoamerica.org/icr/n02/nobre% 20_correia.pdf] 2014-10-22.
  • PABLOS DE, José Manuel; MATEOS, C. (2004). Estrategias informativas para acceder a un periodismo de calidad, enprensa y TV. Patologías y tabla de ‘medicación’ para recuperar la calidad en la prensa. En: Ámbitos, nº 11-12. pp. 341-365.
  • PÉREZ-LATRE, Francisco Javier; SÁNCHEZ-TABERNERO, Alfonso (2012). Innovación en los medios. La ruta del cambio. Pamplona: Eunsa.
  • PÉREZ-TORNERO, José Manuel (2008). Crisis y pérdida de confianza en los medios. [http://jmtornero.wordpress.com/2008/10/11/crisis-y-perdida-de-confianza-en-los-medios-i/] 2014-05-22.
  • PEW RESEARCH CENTER (2014). The revenue picture for American journalism, and how it is changing. Whasington. PewResearch Center.
  • PICARD, Robert (2004). Commercialism and newspaperquality. En: Newspaper Research Journal, nº 25(1), pp. 54-65.
  • RAMIREZ DE LA PISCINA, Txema et al. (2014a). Periodismo de calidad en tiempos de crisis: Un análisis de la evolución de la prensa europea de referencia (2001-2012). En: Revista Latina de Comunicación social, nº 69, pp. 248-274.
  • RAMIREZ DE LA PISCINA, Txema et al. (2014b). Differences between the quality of the printed version and online edition of the European reference press. Journalism, july 2014, pp. 1-24.
  • RAMIREZ DE LA PISCINA, Txema et al. (2015a). The future of Journalism: Who to believe?. En: Journalism Practice, february 2015, pp. 1-23.
  • RAMIREZ DE LA PISCINA, Txema et al. (2015b). Kazetaritzaren garabideak: Kalitatea, berrikuntza eta prestakuntza. En: Uztaro, nº 93, pp. 19-42.
  • RAMONET, Ignacio (2011). La explosión del periodismo. De los medios de masas a la masa de medios. Madrid: Clave intelectual.
  • REQUENA, Pilar (2012). El tiempo robado. En: AYESTARAN, Mikel et al. Queremos saber. Cómo y por qué la crisis del periodismo nos afecta a todos. Barcelona: Debate.
  • RODRIGUEZ COTO, Sandra (2012). Predicciones 2012: tendenciasenelperiodismo y losmedios[http://www.80grados.net/predicciones-2012-10-tendencias-en-el-periodismo-y-los-medios/] 2014-10-20.
  • SALAVERRÍA, Ramón (2012). Medios y periodistas, ¿un futuro compartido? En: Cuadernos de comunicacion Evoca, (El futuro del Periodismo), 7, pp. 11-15.
  • SMITH, Anthony (2010). El periódico que viene. Reconstrucción del escenario mediático. En: La crisis de la prensa. Infoamérica, Iberoamerican Communication Review, vol. 2, pp. 7-19.
  • STANDARD EUROBAROMETER 76 (2012). Media Use in the European Union. [http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/eb/eb76/eb76_media_en.pdf] 2014-10-23.
  • STARR, Paul (2010). Menos prensa, máscorrupción. En:Iberoamerican Communication Review. La crisis de la prensa. Infoamérica, vol. 2. pp. 69-87.
  • WAN-IFRA World Association of Newspapers and News Publishers (2012): World Press Trends Report 2012.[http://www.wan-ifra.org/es/press-releases/2012/08/30/world-press-trends] 2014-11-23.
  • WIMMER, Roger; DOMINICK, Joseph (1996). La research científica de los medios de comunicación. Una introducción a sus métodos. Barcelona: Bosch.
  • ZABALETA, Iñaki (1997). Komunikazioaren eta ikerkuntzako metodologia. Bilbao: Udako Euskal Unibersitatea.
  • ZABALONDO, Beatriz (2011). El euskera en los medios-Los medios del euskera. In HABOUD, Marleen; OSTLER, Nicholas (ed.) Endangered Languages: Voices and Images / Voces e Imágenes de las Lenguas en Peligro. Bath: Foundation of Endangered Languages.
  • ZUBEROGOITIA, Aitor (2003): Euskararen presentzia gaur egungo prentsa elebidun abertzalean. Bilbao, UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua.