Hiztunaren fonema inbentarioa eta elebitasun goiztiarraeuskara gehi frantsesa vs. euskara gehi gaztelania

  1. Miren Lourdes Oñederra 1
  2. Oroitz Jauregi 1
  3. Irantzu Epelde 2
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

  2. 2 IKER (UMR-5478)
Revue:
Lapurdum: euskal ikerketen aldizkaria

ISSN: 1273-3830

Année de publication: 2014

Número: 18

Pages: 75-95

Type: Article

DOI: 10.4000/LAPURDUM.2504 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

D'autres publications dans: Lapurdum: euskal ikerketen aldizkaria

Objetivos de desarrollo sostenible

Résumé

Artikuluaren helburua da elebitasun goiztiarrak fonema inbentarioaren jabekuntzan eta gauzatzean izan dezakeen eragina aztertzea Euskal Herriko euskara-frantsesdun eta euskara-gaztelaniadun heldu elebidunen artean. Hots arrotzak bereganatzeko estrategia desberdinak erabiltzen ditu hiztun elebidunak, bere ama hizkuntzaren edo lehen hizkuntzaren fonemen arabera, eta jabekuntza adinak berebiziko pisua du jabekuntza prozesuan. Artikuluan gertakari hauek ditugu aztergai, Ipar Euskal Herrian gaur egungo euskara-frantsesdun elebidunekin egindako kasu azterketa zenbaiten bitartez.