References in communication policy researcha bibliographical characterization of articles published by Spanish authors
- Casado Del Río, Miguel Ángel
- David Fernández Quijada
ISSN: 2386-7876
Année de publication: 2015
Volumen: 28
Número: 2
Pages: 73-85
Type: Article
D'autres publications dans: Comunicación y sociedad = Communication & Society
Références bibliographiques
- Almiron, N., Reig, R. (2007). The communications research in Spain: the Political Economy epistemological approach. American Communication Journal 9(2). Available: <http://acjournal.org/journal/2007/Summer/5CommunicationsResearchinSpain.pdf>. [Consulted: 11 February 2013].
- Casado del Río, M.Á., Fernández-Quijada, D. (2013). El estado de la investigación española en políticas de comunicación: una revisión bibliométrica (2002-2011). Trípodos 32, 113-132
- Chandler, D., Munday, R. (2011). A Dictionary of Media and Communication. Oxford: Oxford University Press, 2011
- Corominas, M. (1997). Estructura i polítiques de la comunicació. In: J. Berrio (Ed.), Un segle de recerca sobre comunicació a Catalunya (pp. 99-150). Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona.
- Donovan, Stephen K. (2010). Making International Journals Truly International. Journal of Scholarly Publishing 41(3), 375-378
- Fernández-Quijada, D., Masip, P. & Bergillos, I. (2013). El precio de la internacionalidad: la dualidad en los patrones de publicación de los investigadores españoles en comunicación. Revista española de documentación científica 36(2), e010
- Karppinen, K., Moe, H. (2012). What we talk when we talk about document analysis?, In N. Just & M. Puppis (Eds.) Trends in communication policy research (pp.177-194). Bristol: Intellect.
- Leydesdorff, L. (1998). Theories of citation? Scientometrics 43(1), 5-25
- Marcos Recio, J.C., Martínez Pestaña, M.J. & Blasco López, M.F. (2012). Producción y dirección de tesis doctorales sobre publicidad en la universidad española (1971-2010). Revista española de documentación científica 35(3), 433-452
- Martínez Pestaña, M.J. (2012). La investigación universitaria en Publicidad: producción y temática de las tesis doctorales (1971-2001). Documentación de las ciencias de la información 34, 223-239
- Repiso Caballero, R., Delgado López-Cózar, E. & Torres Salinas, D. (2011). Análisis bibliométrico de la producción española de tesis doctorales sobre Cine 1978-2007, In: I. Bort Gual, S. García Catalán & M. Martín Núñez (Eds.). Actas del IV Congreso Internacional sobre Análisis Fílmico. Nuevas tendencias e hibridaciones de los discursos audiovisuales en la cultura digital contemporánea (pp. 976-987). Castellón: Universitat Jaume I,. Available: <http://hdl.handle.net/10234/29089>. [Consulted: 11 February 2013].
- Repiso Caballero, R., Torres Salinas, D. & Delgado López-Cózar, E. (2011a). Análisis de la investigación sobre Radio en España: una aproximación a través del Análisis Bibliométrico y de Redes Sociales de las tesis doctorales defendidas en España entre 1976-2008, Estudios sobre el mensaje periodístico 17(2), 417-429.
- Repiso Caballero, R., Torres Salinas, D. & Delgado López-Cózar, E. (2011b). Análisis bibliométrico y de redes sociales en tesis doctorales españolas sobre televisión (1976/2007). Comunicar 37, 151-159
- Rodero, E. (2009). Y siempre, por último, con ustedes: la radio. Revisión de la producción bibliográfica y hemerográfica radiofónica en España. Admira 1, 98-126
- Sarikakis, K. (2008). Communication and Cultural Policy Research in Europe: A Review of Recent Scholarship, In: I. Fernández Alonso & M. Moragas i Spà (Eds.) Communication and Cultural Policies in Europe (pp. 293-315). Barcelona: Generalitat de Catalunya.
- Soriano, J. (2008). El efecto ANECA. In: Actas y memoria final. Congreso internacional fundacional AE-IC. Santiago de Compostela, España: Asociación Española de Investigación de la Comunicación, pp. 1-18 [CD-ROM].
- Tardy, C. (2004). The Role of English in Scientific Communication: Lingua Franca or Tyrannosaurus Rex?. Journal of English for Academic Purposes 3(3), 247-269
- Xifra, J., Castillo, A. (2006). Forty Years of Doctoral Public Relations Research in Spain: a Quantitative study of Dissertation Contribution to Theory Development. Public Relations Review 32(3), 302-308.