Dislexiaren inguruko garapen kontzeptuala
- Julen Cámara Ramirez 1
- Ana Luisa López-Vélez
- Rakel Gamito Gomez
-
1
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
info
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
Lejona, España
- Rakel Gamito Gomez (coord.)
- Judit Martínez Abajo (coord.)
- María Teresa Vizcarra Morales (coord.)
Editorial: Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea
ISBN: 978-84-1319-137-9
Año de publicación: 2020
Páginas: 141-154
Congreso: Jornadas de Investigación en Psicodidáctica (26. 2019. Leioa)
Tipo: Aportación congreso
Objetivos de desarrollo sostenible
Resumen
In this paper, a literature review of the conception of dyslexia is presented. The evolution of the research on dyslexia is described, as well, as the current the four main fields of investigation: neurology, genetics, psycholinguistics and pedagogy.