Idazlan klasikoak eta eskola

  1. Paloma Rodríguez-Minambres
  2. Itziar Otegi
  3. Xabier Etxaniz
Zeitschrift:
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

ISSN: 0214-9753

Datum der Publikation: 2019

Ausgabe: 31

Nummer: 1

Seiten: 9-25

Art: Artikel

DOI: 10.1387/TANTAK.20115 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

Ziele für nachhaltige Entwicklung

Zusammenfassung

Artikulu honetan, haur eta gazte literaturako lan klasiko eta tradizionalei buruz hausnartzen da, haien definizioaz eta osagai bereizgarriez, bai eta haien jatorriari buruz ere, dela unibertsaltzat hartzen diren lanen kasuan, dela euskal literatur tradiziokoak ere. Orobat, lan klasiko horien moldaketen eta berridazketen auzia aztertzen da, batez ere moldaketa horietako batzuek, zenbaitetan helburu didaktikoz eginak, berekin dakartzaten galeren eta irabazien ildotik. Lan klasiko eta tradizional horiek egungo eskola-testuinguruan irakasten jarraitzearen beharra eta onurak azpimarratzen dituzte egileek, oinarri hartuta, alde batetik, lan horiek literatur erreferente komunak ematen dituztela, eta erreferente horiek belaunez belaun transmititzea ezinbestekoa dela komunitate baten biziraupenerako; bestetik, lan horiek tresna eta helduleku funtsezkoak ematen dizkietela haurrei, nork bere bizi-ibilbidean eta giza kondizioaren ulermenean aurrera egin ahal izateko.

Bibliographische Referenzen

  • Azkue, R. M. (1942). Euskalerriaren Yakintza. Bigarren-liburua: Ipuin eta irakurgaiak. Madril: Espasa-Calpe, S. A.
  • Baum, F. (2017). Oz-eko aztia. Bilbo: Ibaizabal.
  • Ballester, J. eta Ibarra, N. (2013). La tentación diabólica de instruirse. Reflexiones a propósito de la educación lectora y literaria. Ocnos, 10, 7-16. Honako webgune honetatik berreskuratua: http://www.revista.uclm.es/index.php/ocnos/article/view/238
  • Bettelheim, B. (1980). Los cuentos de Perrault. Bartzelona: Crítica.
  • Borges, J. L. (1952). «Sobre los clásicos» in Obras completas. Volumen II (1952-1972). Emecé editores, Barcelona, 1989. 151 or. Honako webgune honetatik berreskuratua: https://elcanonliterario.wordpress.com/2009/04/28/los-clasicos-segun-borges/
  • Bucay, J. (2017). Mis libros no contienen ninguna respuesta, están llenos de preguntas. El Correo, 2017-11-13, 6.
  • Calvino, I. (1993). ¿Por qué leer los clásicos? Bartzelona: Tusquets.
  • Carr, N. (2010). Superficiales, ¿Qué está haciendo Internet con nuestra mente?. Madril: Taurus.
  • Cerrillo, P. (2010). Lectura escolar, enseñanza de la literatura y clásicos literarios. In Lluch, G. (ed.) Las lecturas de los jóvenes. Un nuevo lector para un nuevo siglo (85-104). Bartzelona: Anthropos.
  • Cerrillo, P. (2013). Canon literario, canon escolar y canon oculto. Quaderns de Filología. Estudis literaris, 18 (17-31).
  • Cerrillo, P. (2016). El lector literario. Mexiko: Fondo de Cultura Económica.
  • Colomer, T. (1999). Introducción a la literatura infantil y juvenil. Madrid: Síntesis.
  • Colomer, T. (2005). La biblioteca de la humanidad. Cuadernos de Pedagogía, 352. monografikoa, (25-28).
  • Collodi, C. (1993). Pinotxo. Donostia: Ttarttalo.
  • Collodi, C. (2011). Pinotxo. Donostia: Erein.
  • Díaz-Plaja, A. (2016). Motivos de la narrativa universal. In J. Palou eta M. Fons (ed), Didáctica de la lengua y la literatura en educación primaria. 281-292. Madril: Síntesis.
  • Donaldson, J. (2017). Grufaloa. Madril: Bruño.
  • Eusko Jaurlaritza (2010). Euskadi Literatura saria 2010. Honako webgune honetatik berreskuratua:http://www.euskadi.eus/web01a2kulsus/eu/contenidos/informacion/euskadi_litera_2010/eu_literatu/infantile.html
  • Eusko Jaurlaritza. (2015). Oinarrizko Hezkuntzaren Curriculuma. Honako webgune honetatik berreskuratua: http://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/dekretua/2362015-dekretua-abenduaren-22koa-oinarrizko-hezkuntzaren-curriculuma-zehaztu-eta-euskal-autonomia-erkidegoan-ezartzen-duena/
  • Etxaniz, X. (1995). Herri ipuinen nazioartekotasuna. Egan 1995-2, 5-28.
  • Etxaniz, X. (2011). La transmisión de valores en la literatura, desde la tradición oral hasta la LIJ actual. OCNOS, 7, 73-83. Honako webgune honetatik berreskuratua: DOI: http://dx.doi.org/10.18239/ocnos_2011.07.06
  • Fanjul, S. (2011, ekainaren 12a). Atentos a todo… y a nada. El País. Honako webgune honetatik berreskuratua: https://elpais.com/sociedad/2011/05/12/actualidad/1305151203_850215.html
  • Galtzagorri elkartea (d.g.). Galtzaberri: Klis-klasikoak bilduma. Honako webgune honetatik berreskuratua: http://www.galtzagorri.eus/euskara/galtzaberri/klisklasikoak-bilduma
  • García Gual, C. (1998, urriaren 27a) El viaje sobre el tiempo o la lectura de los clásicos. El País. Honako webgune honetatik berreskuratua: http://elpais. com/diario/1998/10/27/sociedad/909442818_850215.html
  • García Gual, C. (2016, urriaren 20a). Los clásicos nos hacen críticos. El País. Honako webgune honetatik berreskuratua: https://elpais.com/cultura/2016/10/20/ actualidad/1476978146_824729.html
  • Genette, G. (1989). Palimpsestos: la literatura en segundo grado. Madril: Taurus.
  • Jiang Hong, Ch. (2006). Han Gan-en zaldi magikoa. Donostia: Ttarttalo.
  • Jiménez-Pérez, E. (2015). La comprensión y la competencia lectoras. Madril: Síntesis.
  • Jung, C. J. (1968). Man and his symbols. New York: Dell Publishing Co. Ltd.
  • Lagerlöf, S. (2016). Nils Holgerssonen bidaia miresgarria. Bilbo: Ibaizabal.
  • Literatur Terminoen Hiztegia: https://www.euskaltzaindia.eus/index.php?option=- com_xslt&view=frontpage&layout=lth_detail&Itemid=474&search=klasiko.
  • Lopez Gaseni, M. (2000). Euskaratutako Haur eta Gazte Literaturaren azterketa: funtzioak, eraginak eta itzulpen-estrategiak. Senez, 22. Hemendik hartua: http://www.eizie.eus/es/Argitalpenak/Senez/20001001/gaseni
  • Lluch, G. (2003). Análisis de narrativa infantiles y juveniles. Cuenca: UCLM.
  • Lur hiztegi entziklopedikoa: http://www.euskara.euskadi.eus/r59-lursresd/eu?r01k Qry=tC:euskadi;tF:diccionario_enciclopedia;tT:termino;m:documentLanguage.EQ.eu;m:documentName.BEGINNING.klasiko
  • Machado, A. M. (2002). Lectura, escuela y creación literaria. Madril: Anaya.
  • Martín Valdunciel, M. E. (2013). La lectura como herramienta epistémica en la enseñanza superior, Álabe, 8 (abendua), 1-20.
  • Martos García, A. E. (2009). Tecnologías de la palabra en la era digital: de la cultura letrada a la cibercultura. Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa-RELATEC, 8 (2), 15-37.
  • McKee, D. (2012). Elmer elefantea. Donostia: Erein.
  • Meek, M. (2004). En torno a la cultura escrita. Mexiko: Fondo de Cultura Económica.
  • Mogel, B. (1991). Ipuin onac. Donostia: Elkar - Euskal Editoreen Elkartea.
  • Molina García, M.ª J. (2015). La lectura de los clásicos en la etapa preuniversitaria: una propuesta de intervención. Enunciación, 20 (1), 26-38.
  • Moreno, V. (2011). Cómo hacer lectores competentes: Guía práctica. Reflexiones y propuestas. Iruñea: Pamiela.
  • Navarro, R. (2006). ¿Por qué adaptar los clásicos?, TK 18, 17-26.
  • Palou, J. eta Fons, M. (2016). Didáctica de la lengua y la literatura en educación primaria. Madril: Síntesis.
  • Sendak, M. (2009). Piztiak bizi diren lekuan. Iruñea: Pamiela.
  • Suarez, C. (2018). Mainamikirri. Altsasu: Fanietorri argitalpenak.
  • Zapata, J. D. (2017). ¿Qué es un clásico de la literatura? Honako webgune honetatik berreskuratua: https://www.elmundo.com/noticia/-Que-es-un-clasico-dela-literatura-/344900
  • Zubizarreta, P. (1992). Gutun harrigarri bat. Donostia: Elkar. X.X. (1983). Peru gezurtia. Donostia: Elkar.