Uso de correo electrónico y Skype para la correción recíproca en intercambios e-tándem
- Elixabete Areizaga Orube
- Dory Elizabeth Niño López
ISSN: 1133-4770
Année de publication: 2015
Número: 42
Pages: 79-86
Type: Article
D'autres publications dans: Lenguaje y textos
Références bibliographiques
- BRAMMERTS, H.; KLEPPIN, K. (2003). «Supporting face-to-face tandem learning». En: LEWIS T.; WALKER, L. (eds.). Autonomous language learning in tandem (pp. 157-168). Sheffield: Academy Electronic Publications.
- CARVALHO, A. (2008). O desenvolvimento intra-interlingüístico in-tandem a distância (português e español) [en línea]. .
- LEE, L. (2006). «A study of native and nonnative speakers’ feedback and responses in Spanish-American networked collaborative interaction». En: BELZ, J.; THORNE, S. (eds.). Internet-mediated intercultural foreign language education (pp. 147-176). Boston: Heinle & Heinle.
- LITTLE, D. (1999). «Developing learner autonomy in the foreign language classroom: a social-interactive view of learning and three fundamental pedagogical principles». Revista Canaria de Estudios Ingleses, núm. 38, pp. 77-88.
- MUÑOZ, B. (2013). La atención a la forma en proyectos colaborativos de aprendizaje en línea: Corrección y análisis de errores entre pares en un intercambio tándem alemán-español. Madrid: Universidad Nebrija.
- NIÑO, D. (2012). «La reciprocidad a través de la corrección de errores en un intercambio virtual tándem español e inglés». En: 3.er Encuentro Internacional y 4.º Nacional de Español como Lengua Extranjera (ELE). Medellín: EnRedELE/ASCUN.
- O’ROURKE, B. (2007). «Models of telecollaboration: eTandem». En: O’DOWD, R. (ed.). Online intercultural exchange. An introduction for foreign language teachers (pp. 41-61). Clevedon: Multilingual Matters.
- VINAGRE, M. (2007). «Integrating tandem in higher education». En: O’DOWD, R. (ed.). Online intercultural exchange: An introduction for foreign language teachers. Clevedon: Multilingual Matters.
- VINAGRE, M. (2010). Teoría y práctica del aprendizaje colaborativo asistido por ordenador. Madrid: Síntesis.
- WARE, P. (2005). «‘Missed communication’ in online communication: Tensions in fostering successful online interactions». Language Learning & Technology, vol. 9(2), pp. 64–89.
- WARE, P.; O’DOWD, R. (2008). «Peer feedback on language form in telecollaboration». Language Learning & Technology, vol. 12(1), pp. 43-63 [en línea]. .
- WALKER U.; BROCKE, C. (2009). «Integrating content-based language learning and intercultural learning on line: An international eGroups collaboration». En: Proceedings of the 11th Community Languages and English for Speakers of Other Languages Conference. Wellington: TESOLANZ